„Trusa de unelte”

De mici, copiii stiu ca o trusa cu unelte contine o varietate de lucruri pentru a repara ceva sau a rezolva o problema. Scopul acestei strategii dezvoltata de Tonny Atwood este de a identifica diferite tipuri de unelte pentru a rezolva problemele emotionale – in special emotiile negative ca anxietate, furie si tristete.

Eliberarea tensiunii

Un ciocan poate reprezenta simbolic eliberarea tensiunii. Se poate desena un ciocan pe hartie si ii sugeram clientului sa-si imagineze o actiune facuta cu ciocanul – aceasta actiune simbolizand eliberarea de energie negativa.

Pentru copiii care nu au inca dezvoltate capacitatile imaginative se pot face direct activitati fizice: batut la tobe, dans, alergare, trambulina.

Copilul poate identifica singur care sunt activitatile prin care isi elibereaza tensiunile. Se pot face si activitati casnice care sa implice copilul. Daca aveti haine vechi puteti sa i le dati copilului pentru a le taia facandu-le carpe pentru sters praful – este o metoda foarte buna pentru eliberarea frustrarii. Alte activitati ar mai putea fi: stors fructe, batut carnea.

Pentru a folosi acest tip de activitati cu success trebuie sa identificam care este cea mai eficienta activitate pentru eliberarea tensiunilor si energiilor negative.

Trebuie sa urmarim copilul si sa-l directionam catre o activitate inainte ca tensiunea sau frustrarea sa se amplifice

Relaxare

Persoanele cu Sindromul Asperger descopera cel mai adesea solitudinea ca fiind cea mai relaxanta. Copiii mici se pot relaxa folosind activitati simple si repetitive – mingi pentru stress etc.

Alte activitati de relaxare pot include masajul, exercitii de respiratie; pentru persoanele care au dezvoltate capacitatile imaginative se pot folosi practici de relaxare imaginative. Ex: ii spunem clientului sa-si imagineze ca are la dispozitie o tabla si un burete si ca scrie cate o litera pe tabla apoi o sterge…………

Acest tip de activitati ajuta la calmarea persoanei si scaderea ritmului inimii.

Uneori interactiunea sociala poate fi perceputa ca stresanta sau frustranta pentru persoanele cu SA de aceea putem sa-i oferim momente de activitati sociale placute si fara stres.

Aceste momente se refera la un contact social suportiv si presupune un timp petrecut cu cineva care trebuie sa-i spuna lucruri placute pentru a-l face sa simta mai bine ( ii face complimente, ii vorbeste despre sentimente placute etc.). Poate fi un bunic intelegator si rabdator sau un prieten, dar trebuie sa tinem minte “doua persoane in jur sunt companie, trei deja sunt multime”. Foarte probabil ca un copil cu SA sa aiba mai mult success intr-o activitate sociala cand sunt doar unu la unu.

Uneori cel mai bun prieten poate fi un animal.

O activitate pozitiva care poate ajuta la calmarea emotiilor negative este aceea de a ajuta pe cineva ( se simte util, este un act altruist). Aceste activitati includ ajutarea cuiva care are dificultati intr-o arie in care copilul este talentat.

Lasă un comentariu

Filed under PSIHOTERAPIA COGNITIV COMPORTAMENTALA

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s