CAST – Testul de diagnosticare a Sindromului Asperger in copilarie (The Childhood Asperger Syndrome Test)

Testul a fost dezvoltat de o echipa de cercetatori de la Universitatea Cambridge, UK.

Raspunsurile notate mai jos sunt specifice pentru un copil cu Sindromul Asperger.

1. Intra usor in jocul celorlalti copii? NU

2. Initiaza o conversatie cu membrii familiei? NU

3. La varsta de 2 ani incepuse sa vorbeasca?

4. Ii place sa faca sport? NU

5. Este important pentru el/ea sa fie acceptat/a de ceilalti copii? NU

6. Observa detalii care celorlalti le scapa? DA

7. Intelege limbajul formal: glume, metafore, aluzii etc.? NU

8. La varsta de 3 avea dezvoltat jocul simbolic (se prefacea ca este supererou, se juca cu papusile etc.)? NU

9. Ii place sa faca mereu aceleasi lucruri in aceeasi ordine, in mod repetitiv? DA

10. Poate sa-si mentina atentia intr-o conversatie? NU

11. I se pare usor sa interactioneze cu ceilalti copii? NU

12. Stie sa citeasca conform varstei? PESTE MEDIA DE VARSTA

13. Are aceleasi interese ca si ceilalti copii de varsta lui/ei? NU

14. Are pasiuni care ii iau atat de mult timp incat abia mai apuca sa faca altceva? DA

15. Are priteni, mai degraba decat simple cunostinte? NU

16. Va aduce frecvent lucruri si pare interesat sa vi le arate? NU

17. Ii place sa faca lucruri amuzante, sau se fie amuzat de ceea ce fac ceilalti? NU

18. Are dificultate in a intelege regulile comportamentului politicos? DA

19. Pare a avea o memorie neobisnuita a detaliilor? DA

20. Ritmul vocii este neobisnuit (monoton, ascutit, fara intonatie)? DA

21. Sunt oamenii importanti pentru el? NU

22. Are dificultati in a se imbraca singur? DA

23. Stie cand sa vorbeasca si cand sa-si astepte randul intr-o conversatie? NU

24. Jocul simbolic este dezvoltat; se implica in jocuri de rol cu ceilalti copii? NU

25. Face/spune frecvent lucruri care sunt neadecvate/ nepotrivite din punct de vedere social? DA

26. Poate numara pana la 50 fara a sari peste numere?

27. Are contact vizual normal? NU

28. Prezinta miscari neobisnuite sau repetitive? DA

29. Comportamentul social este centrat pe sine (nu accepta opiniile celorlalti)? DA

30. Spune TU atunci cand de fapt vrea sa spuna EU? DA

31. Prefera activitatile imaginative ca jocul de rol, a spune o poveste mai degraba decat cele cu numere sau activitati repetitive?

32. Vorbeste uneori fara a se face inteles iar cel care il asculta nu il poate urmarii?

33. Poate sa mearga pe bicicleta? NU

34. Incearca sa-si impuna o rutina personala sau asupra celorlalti incat acest aspect devine o problema? DA

35. Ii pasa cum este vazut de ceilalti copii? NU

36. Atunci cand poarta o conversatie incearca sa deturneze subiectul conversatiei asupra intereselor proprii si nu reuseste sa asculte ceea ce spun ceilalti? DA

37. Foloseste fraze ciudate sau neobisnuite? DA

Sectiunea nevoi speciale:

38. Educatorii/ medicii si-au exprimat ingrijorarea asupra dezvoltarii copilului? Daca da specificati …………………

39. A fost diagnosticat cu una din urmatoarele:

– intarziere in dezvoltarea limbajului;

– ADHD;

– dificultati de vaz sau de auz;

– tulburari de spectru autist;

– dizabilitate fizica;

– altele (specificati).

8 comentarii

Filed under SINDROMUL ASPERGER

8 responses to “CAST – Testul de diagnosticare a Sindromului Asperger in copilarie (The Childhood Asperger Syndrome Test)

  1. Darie

    Copilul meu de 6 ani s-a incadrat perfect in test. A fost diagnosticat cu „tulburate din spectru autist” anul trecut la Sp. Obregia. Sd. este genetic mostenit de la tatal lui. Toti membrii de gradul I si II al tatalui sunt afectati de sindrom.

  2. Anca Neagu

    Daca nu ati inceput deja un program de terapie este bine sa o faceti cat mai curand.
    Nu stiu care sunt abilitatile copilului dar daca are Sindromul Asperger va avea nevoie sa urmeze un program de terapie cognitiv comportamentala. Numarul de ore de care va avea nevoie saptamanal depinde foarte mult de abilitatile copilului.
    Dati-mi mai multe detalii despre copil!

  3. Ana

    buna seara
    foarte interesant si sintetic acest chestionar; in cazul nostru sunt poate doua sau trei „puncte” pe care le-a echilibrat deja prin terapie, si mai este faptul ca nu mai spune tu in loc de eu (desi a facut asta pana mult dupa 4 ani). In rest insa… recunosc totul ca descriind-o pe fetita mea.
    Nu ma indoiesc ca este vorba de Asperger.

    inca o data multumesc pt informarea pe care o gasesc pe acest blog
    o seara buna!

  4. darthjoseph

    chestiile de mai sus sunt relative,nu toate se aplica,mai ales ca fiecare individ cu Asperger e diferit de altul care are Asperger,eu ma regasesc in 80% din ele,iar restul de 20% cel putin pt mine sunt cam interpretabile…

    • Ana

      ai dreptate Joseph, intr-adevar totul este relativ si interpretabil – si indivizii Asperger ca si cei „normali” sunt diferiti, sunt unici ;
      insa pentru mine ca parinte de copil cu Asperger nu mai conteaza ca este vorba de 50, 70 sau 100 la suta, esential este ca se afla in acest spectru si eu am niste lucruri concrete de facut pentru a o ajuta. desigur ma simt incurajata de faptul ca nici eu nu bifez chiar totul si am mai auzit si de existenta unor asa-numite scale (despre care o sa ma interesez mai mult), dar una peste alta fetita este cea mai mare responsabilitate a mea si orice informatie din acest univers ma ajuta sa inteleg mai bine si in consecinta, sa o ajut cat mai mult.
      multumesc mult pentru ca ai raspuns cuvintelor mele.
      numai bine!!

      • Svetlana

        ma simt vinovata fata de copilul meu,,pentru ca nu am acordat atentie simptomelor,,are 7 ani si odata cu scoala am aflat ca este un copil cu sindromul Asperger,,sincera sa fiu nu stiu inca cum sa-l ajut,,,sint disperata,,,imi dau bine seama cit de greu ii este la scoala,,,e tensionat in ultima vreme….

  5. Mihaela

    Am o prietena studenta care a fost de curand diagnosticata cu acest sindrom . Doresc sa stiu mai multe despre terapia care ar putea sa o urmeze. Deocamdata ia un tratament medicamentos care a fost marit in ultima saptamana. Are accese de plans pentru ca nu intelege lumea din jur. Totul a debutat cand s-a casatorit si a plecat in alt oras, a ajuns in mijlocul unei familii pe care nu reuseste sa o cunoasca si cu care nu poate relationa. Va multumesc

  6. Svetlana

    CUM VĂ AJUTAŢI COPILUL SĂ FIE MAI ATENT
    .
    Vorbiţi scurt şi clar;
    Accentuaţi informaţia importantă şi relevantă;
    Eliminaţi informaţia nerelevantă;
    Reduceţi volumul de lucru şi timpul dedicat practicii;
    Introduceţi noutăţi la diferite intervale în timpul execuţiei sarcinii, în
    special către sfârşitul lucrării;
    Creaţi mai multe oportunităţi pentru practică;
    Monitorizaţi dacă elevul/copilul ia medicamentele;
    Menţineţi contactul vizual şi staţi aproape de copil;
    Daţi instrucţiuni concrete şi simple;
    Folosiţi semnale verbale clare şi definite;
    Folosiţi o voce blândă când daţi instrucţiuni;
    Subliniaţi şi marcaţi informaţia importantă;
    Organizaţi în mod clar structura, paşii şi ideile principale ale temei
    sau sarcinii;
    Accentuaţi verbal paşii unei sarcini utilizând cifre;
    Eliminaţi detaliile obositoare şi descriptive din instrucţiuni;
    Puneţi întrebări de clarificare şi asigurare a înţelegerii corecte;
    Puneţi copilul să repete instrucţiunile verbale;
    Utilizaţi în mod frecvent enunţuri scurte de teme şi instrucţiuni;
    Eliminaţi posibilitatea unor sarcini de lungă durată fără pauză;
    Împărţiţi sarcinile lungi în segmente mai mici de îndeplinit separat;
    Faceţi multe pauze în timpul sarcinii;
    Asiguraţi liste de instrucţiuni sau cartoline reprezentând sarcina
    pas cu pas, în special pentru munca independentă;
    Utilizaţi indicatoare vizuale sau ilustraţii şi citate din desene animate
    în dormitor, în baie etc.;
    Utilizaţi cartoline sau postere prin care semnalaţi comportamentul
    aşteptat;
    Scrieţi sau subliniaţi cu creioane colorate ce doriţi să iasă în evidenţă
    din acele materiale;
    Scrieţi cu culorile îndrăgite de copilul dvs.;
    Învăţaţi copilul cum să caute informaţia importantă când studiază,
    prin scanare, citind titlurile şi întrebările de la fine de capitol;
    Alternaţi sarcinile de interes scăzut cu cele de mare interes, astfel
    ca elevul să termine sarcina mai puţin interesantă, aşteptând cu
    nerăbdare o sarcină mai interesantă;
    Utilizaţi muzică instrumentală sau de atmosferă în timpul sarcinilor
    repetitive;
    Creşteţi posibilitatea de răspunsuri motorii în timpul sau după performarea
    unei sarcini;
    Lăsaţi copilul să se joace cu obiectele, să le ţină în mână în timp ce
    ascultă cerinţele unei sarcini de mai lungă durată;
    Îndepărtaţi sau acoperiţi elementele vizuale de distragere a atenţiei
    în spaţiul de studiu al copilului dvs.;
    Câştigaţi atenţia copilului dvs., cu vocea, limbajul corpului sau prin
    gesturi;
    Folosiţi-vă vocea pentru a atrage atenţia, pauze active, melodii
    variate; şi şoaptele sunt indicate;
    Fiţi puţin teatral/ă, jucăuş/ă pentru a atrage atenţia;
    Utilizaţi umorul pentru a atrage atenţia asupra unei teme;
    Treziţi curiozitatea şi interesul;
    Puneţi întrebări speculative şi interesante;
    Spuneţi povestiri vesele şi interesante, în special personale; tuturor
    copiilor le plac;
    Utilizaţi expresii emoţionale când prezentaţi o informaţie importantă
    (ton animat, tonuri curioase sau dramatice).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s