Curs ABA – Bucuresti

 Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania in colaborare cu Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata si Asociatia impreuna pas cu pas organizeaza CURSUL DE FORMARE CONTINUA „Tehnici de psihoterapie cognitiv comportamentala si analiza comportamentala aplicata in tulburările de spectru autist”.

Coordonator stiintific Prof.univ.dr. Daniel David
Cursul va fi sustinut de Anca Dumitrescu (Neagu), psihoterapeut si consultant ABA, acreditat BCBA (Board Certified Behavior Analyst).
Cursul este acreditat cu 15 credite de Colegiul Psihologilor din România.

Descrierea cursului – cursul se adreseaza specialistilor care lucreaza in domeniul tulburarilor de spectru autist. Pot participa deasemenea si studenti sau parinti ai copiilor cu tulburari de spectru autist (insa fara a primi credite din partea Colegiului Psihologilor din Romania).
Cursul se va baza pe demonstratii practice astfel incat la final cunostintele dobandite de participanti sa aiba o aplicabilitate cat mai mare.

NUMĂRUL DE ORE DE FORMARE: 42 ore
NUMĂRUL DE CURSANŢI: 15 – 20
FINALITATEA: diplomă oferită de Colegiul Psihologilor din România şi Asociaţia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania
Participantii vor primi un suport de curs detaliat, in fomat electronic.

PERIOADELE DE SUSŢINERE A WORKSHOP-ului: 2 module (desfasurate pe o perioada de 2 luni)
Modulul I va fi sustinut in perioada 15 SEPTEMBRIE (14.00 – 20.00),16 SEPTEMBBRIE (14.00 – 20.00), 17 SEPTEMBRIE (9.00 – 16.00)
Modulul II va fi sustinut in perioada 7 OCTOMBRIE (14.00 – 20.00), 8 OCTOMBRIE (9.00 – 16.00), 9 OCTOMBRIE (9.00 – 15.00)

TAXA unui modul este de 550 lei.
Plata cursului se va face in contul RO54BPOS72706983451RON01, BancPost, Agentia Tineretului.
Se va achita o taxa de 200 lei la inscriere iar diferenta se va achita in momentul sustinerii primului modul.

Pentru detalii legate de procedura de inscriere trimiteti mail pe adresa:
nicole04ro@yahoo.com
Psih. Nicoleta Burlacu
Tel: 0741050473

Mai jos gasiti TEMATICA detaliata:
1.  Identificarea si intelegerea aprofundata a caracteristicilor copiilor cu tulburari de spectru autist:
Particularitatile limbajului;
Dezvoltarea cognitiva;
Caracteristici comportamentale;
Tulburarile de integrare senzoriala;
Dificultati in relationare/ socializare;
2.   Evaluarea abilitatilor – prezentarea chestionarului “The Carolina Curriculum for Infants and Toddlers with Special Needs” – APLICARE SI INTERPRETARE.
3.   Descrierea principiilor ANALIZEI COMPORTAMENTALE APLICATE:
Ce este analiza comportamentala?
Arii de aplicabilitate ale analizei comportamentale;
Cum se formeaza comportamentul uman – principiile invatarii;
Tehnici utilizate in analiza comportamentala;
4.   Analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist:
Ce este DT (Discrete Trial)?
Principiile recompensarii;
Promptarea si diminuarea prompturilor;
Invatarea discriminarii;
Modelarea si inlantuirea;
Tehnici de modelare comportamentala;
Evaluarea situatiei de invatare;
Generalizare si mentinere.
5.   METODE DE COLECTARE A DATELOR.
6.   Abordarea piramidala in terapia de recuperare a tulburarilor de spectru autist.
Comunicare functionala si abilitati sociale;
Schimbarea comportamentelor neadecvate;
Sistemul de recompense;
Obiective functionale.
7.   Prezentare studii de caz – PREZENTARE VIDEO, FILME CU SESIUNI DE TERAPIE.
8.   ALCATUIREA PLANULUI DE INTERVENTIE;
Cum alegem programele de terapie?
Prezentarea programelor terapeutice pe etape de dezvoltare.
Analizarea programelor terapeutice in functie de abilitati:
Dezvoltarea limbajului receptiv;
Dezvoltarea limbajului expresiv;
Dezvoltarea comunicarii;
Dezvoltarea socializarii;
Dezvoltarea abilitatilor cognitive;
Dezvoltarea independentei si autonomiei personale
9.   Verbal behavior – Comportament verbal:
Mand;
Tacts;
Intraverbal;
10.   Construirea programelor pentru dezvoltarea limbajului expresiv;
11.   COMUNICARE FUNCTIONALA;
 12.   Analiza FUNCTIONALA a comportamentelor;
13. Tehnici de modelare a comportamentului:
Tehnici de utilizare a recompensei (Differential reinforcement, Positive reinforcement, Negative reinforcement, Differential Reinforcement for Other behaviors, Differential Reinforcement for Alternative behaviors);
Tehnici de utilizare a pedepsei;
Extinctie;
Modelare;
Inlantuire;
14.    Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger si Autism inalt functional.
Particularitati identificate pe etape de varsta – copilul si adolescentul;
Diagnostic diferential;
Strategii compensatorii si de adaptare la „a fi diferit”;
15.    Chestionare si scale aplicate in Sindromul Asperger;
16. Principii de psihoterapie cognitiv comportamentala:
Formele de gandire distorsionata;
Abordarea gandurilor negative;
17.   Particularitati ale tehnicilor TCC aplicate in aceste tulburari:
Relatia psihoterapeutica;
Pasii demersului terapeutic;
TEORIA MINTII;
Educatia afectiva;
Distorsiunile cognitive;
Dezvoltarea constientizarii de sine;
Comunicare si relationare;
Anxietatea;
Management comportamental;
Tehnici de relaxare.
18.   EXERCITII SI JOCURI DE ROL pentru dezvoltarea diferitelor abilitati;
19.   PREZENTARE STUDII DE CAZ.
20.   Integrarea copiilor cu tulburari de spectru autist in gradinite si scoli normale.
Cunostinte necesare “umbrei” in vederea integrarii copilului cu tulburare de spectru autist in gradinita/scoala;
Atributiile educatoarei – ce trebuie sa faca educatoarea atunci cand are in clasa un copil cu tulburare de spectru autist?
Abilitati/achizitii minime necesare copilului pentru a incepe lucrul la gradinita;
Obiectivele generale de atins in scoli/gradinite si modalitati de interventie pentru atingerea lor;
Relatia intre dezvoltarea cognitiva, teoria mintii si integrarea sociala;
Modalitati de prompt la gradinta/dependenta de prompt/reducerea prompului – cand se retrage „umbra”?
Comportamentele neadecvate in grupul de copii si modalitati de interventie;
Colectarea datelor referitor la comportamentele neadecvate si abilitatile care trebuie dezvoltate la gradinita/ scoala;
Sistemul de recompensare si aplicarea lui la gradinita/ scoala;
Diferente in stabilirea obiectivelor integrarii copiilor cu Sindrom Asperger/ autism inalt functional si a celor cu autism infantil sau retard asociat;
21.   Importanta SUSTINERII TERAPEUTICE dupa ce copilul a iesit din programul de recuperare.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s